anda suka blog saya?

Monday 15 January 2018

Audition Gegar Vaganza 4 ooi..!

Assalamualaikum..
Ya Allah.. bersarang labah2 dah blog nie..
sorry la yer..
kesibukan yg melanda..
Korg doakan la aku istiqomah dlm meneruskan perkongsian psl GV ni okay..
Aku nk cerita satu per satu kat korg dr awal smpi la ke akhirnya..
Tp aku cerita week by week la..
supaya korg pon boleh tarik napas membaca.. haha..

okay.. LETS STARTssssssss..

Kristal tamat kontrak dgn Music Valley atau MVM pada 31 Julai 2017..
Jd,slps tamat kontrak tu..Lan x de arah utk meneruskan karier.. sbb x tau sama ada mvm nk smbg kontrak atau x.. sbb Lan mmg jarang dpt info yg tepat dan selalunya info yg Lan akan dpt setelah semuanya selesai..
Jd,terumbang ambing la jugak kan.. ibarat anak ayam yg kene tinggal dgn ibunya..
tergapai2 x tau hala tuju.

Dlm duk berfikir hal karier yg nmpknya masih di takuk sama.. Lan cuma fokus kpd bisnes butik dan pi event2 luar KL... mcm TimorFest.. VFest.. Mood Republik dan lain2..
BUKAN SEMUA PI SHOW SOLO..
penganjur mesti la pakai gmbr Lan utk tarik crowd utk dtg event anjuran mereka.
So,kpd yg x tau hujung pangkal cerita.. diorg ingat Lan aktif show sini sana..


Tak dinafikan,dlm byk2 event tu.. Ada yg Lan perform.. Kdg2 terlanjur satu arah tu.. ada undangan Lan akan singgah la jugak.. 
utk kelangsungan hidup..


Meniaga pon ada pasang surut.. bukan setiap kali pi event bwk balik puluh ribu..
Expenses bulanan kami pon tinggi..
Kereta.. rumah. sekolah anak.. maid.. susu.. pampers.. bg family kat kampung lagi.
tu blom kontigensi anak demam tengah2 malam.. minyak kete.. tol.. parking.. brg dapor.. bil2..

so,kene la keje lebih utk byr semua tu.
Kiranya. apa je yg mendtgkan duit.. kami akan buat..
Tu yg agak kecewa jugak la bila desas desus pihak lain ckp Lan SELALU pi show solo tu kan.. walhal gmbr je muka Lan sbb nk tarik crowd dtg event tu..
tp terus disalah ertikan dan buat statement..

But its okay..
tu semua aturan DIA.. sabar dan tawakal je..

ermm. mcm jauh naw dah lari pasal topik audition nie..! haha..
ok2.. kali ni betul2 start..

dlm pertengahan bulan 9 2017..
ada wakil drpd team GV call aku.. dia tny Lan nak x try audition utk GV4..
Aku terus terkedu.. betul ke apa yg aku dgr nie..?
pastu aku bgtau Lan.. masa tu Lan br balik anta anak pi skolah.. dia mcm dgr x dgr je aku ckp.
maybe dia pon mcm tah ye tah tidak aku ni kan..
x kan la astro nk offer penyanyi yg biasa2 je mcm dia.. popular tu jauh skali nk dibandingkan dgn tomok.. hazama.. black kan.. 
kira kita paham la level kita dlm industri..
sbb semua org nmpk kot.. Lan hny di takuk mana dan level mana..
aku akui bnda tu.. 

pastu aku ulang ckp lagi dgn Lan.. u dgr x i ckp ni..?
dia mcm terpinga2.. dia tny sape nama org yg call tu.. kenapa tiba2.. hepi tu ada la.. cuma mcm was was.. haha..

then bila bincang siang dan malam dgn aku.. smpi naik muak aku dgr.
tibalah hari audition.. haha..

Lan dipanggil audition pada 15 sept 2017.. kat sebuah hotel 5 bintang kat putrajaya..
calltime utk Lan audition kul 3 pm..
bila smpi kat lobi hotel je,aku terus jumpa wakil gv yg dah sedia menunggu kat bawah..
aku mcm heran.. Lan sorg je ke yg audition arini?
sbb aku x nmpk lgsg artis lain..

rupa2nya.. mmg astro penuh dgn unsur2 saspen dan kejutan yg x terduga..
setiap artis diberikan calltime yg berbeza..
dan mmg korg x akan jumpa each other..
meaning,semua peserta yg dtg audition tu tak bertembung dgn artis lain.. haha..

Masa ausition tu.. Lan x tau pon apa yg dia kene buat..
dia cuma disuruh naik ke tgkt brp tah.. cari nombor bilik yg diorg suruh.. serius jantung nk gugur wei.. haha
mmg misteri sgt.. tp nmpk la ada crew2 yg pegang camera drpd start Lan kluar lif follow je Lan pi mana..
rupa2nya diorg tu la yg buat VT tiap2 minggu..
apa yg diorg shut tu akan dijadikan content..
menarik sgt. haha.. kdg2 diorg shut tanpa artis sedar.. so reaksi muka tu mmg x boleh bla.. haha..

Lps Lan masuk dlm bilik tu.. haaaaa.. baru la nmpk boss2 besar GV..
igtkan debaran abis kat situ..
diorg suruh Lan duduk dan nyanyi lagu yg diorg tiba2 suruh.. haha..

Yg aku igt.. diorg suruh Lan nyanyi lagu KRU..
hahahaha.. bdekah2 aku gelak sbb Lan jammed kat situ.. siap tny salah lirik x pe kan..? hadoi laaa... 
pastu Lan nyanyi lagu SHE's GONE..
pastu LAn nyanyi lagu WULAN MERINDU..
pastu lagu MENTARI MUNCUL LAGI..
eh.. byk jugak la.. hahaha..


lps dah abis dlm bilik tu.. dah abis Lan nyanyi2 tu.. baru la aku nmpk.. ramainyaaaaaaa umat dlm bilik tu.. haha.. sabo jela..
diorg mmg superb la dlm urusan hide n seek nie. kelakar!



Then boss2 GV kata.. diorg kene masuk meeting utk shortlist kan artis.. 
apa2 tggu je call or wasap..
KALAU TAKDE SAPE2 CALL - MAKNANYA TAK BERJAYA la tu..
haha.. dlm hati debar.. tp muka senyum jela..

Lps je dr audition tu.. hari2 la aku dgn Lan bersembang hal GV..
berangan jela 24 jam.. pdhal blom tau dpt ke tidak kan.. tp letak harapan tinggi naw2..
kitorg plan mcm2.. baju la.. lagu la.. haha.. mcm2 sgt!
over tau.. tp dah start la hepi.. haha..

tny2 cikgu vokal la.. cikgu menari la.. cikgu fesyen la.. kelakar weh!
pastu duk tunggu.. bila la nombor astro nk muncul kat henpon nie.. haha..
Lan akan make sure henpon sentiasa ada bateri..
nmpk.. punya semangat nk melangkah ke dunia baru.. haha..

Tiba2... haaaa...
henpon Lan bunyi.. kluar 
"PRIVATE NUMBER"
jeng jeng jeng..

sambung nex entry..
*mesti bengang kan kan kan..*

*entry kali ni tak byk gmbr psl audition ye.. sbb semua kene P&C.. jd kami x teringat pulak nk amik gmbr..haha*

No comments:

Post a Comment