anda suka blog saya?

Friday 19 January 2018

Hai Sheila,Boleh dtg ASTRO esok..?

Ok.. bila angkat je call tu..
ada suara awek..
"Hi Sheila,boleh dtg ASTRO x esok? sbb kita nk buat rekoding ucapan Lan sempena hari Malaysia"
"Jgn lmbt ye.. kul 2 kene ada kt astro ok!"

Then,aku pon letak la fon dgn perasaan hampa..
hmm.. igtkan nk bgtau la dpt masuk GV ke apa.. skali rekoding hari mesia je..??
haish.. x pela.. pegi jela..

so,kitorg smpi awal dlm kul 1 camtu..
Lan kata kite solat dulu la..
satgi takut rekoding tu lama..
kang lgsg lajak asar..
maka,kami berdua pon duduk la kat surau smpi 1.30ptg..
dah setel solat,br wasap kat budak yg wasap smlm kitorg dah smpi..

then,dia terus bwk Lan pi bilik mekap..
Lan pon tadah jela muka mcm biasa..
Aku pulak,tiba2 fon bunyi.. dan terus la angkat call kat luar bilik mekap tu..
abis je jwb call.. Lan pon dah siap mekap,dan terus ke studio utk rakaman..
smpi dlm studio tu.. aku mcm biasa la.. silent kan fon Lan.. fon aku..

Nak dijadikan cerita,aritu aku lupa tny production Lan kene nyanyi ke x.. sbb aku x prepare lgsg minus one utk Lan..
Tiba2 Lan tny mana minus one dia??
terkebil2 aku pandang Lan..
Maka,terjadi la pergaduhan manja2 dlm set tu..
aku betul2 lupa.. nk patah balik ke parking mmg tak sempat la. sbb bnda dah nk rekod..
jadi aku pon diam jela di celah2 kamera tu..
Lan pon terpaksa menurut perintah utk duduk kat sofa..

Then,shooting pon start..
mcm2 si dahlia suruh Lan nyanyi lagu2 patriotik..
MACAM2 ye.. sudahnya.. semua lagu pon lirik kelaut..
aku dah mula heran dah.. kenapa x de org ckp rolls.. action.. cut..
5 minit to live.. dan bnda2 biasa utk rekoding la..
sbb fm dia pon siap sempat sembang2 dgn aku.. haha..
skali.. taraaaaaaa...
Dahlia bagi Lan 1 kotak hitam
dan suruh Lan bukak.. 
WAH..!! tiba2 Lan diam terkedu..
ada mic GEGAR VAGANZA..!

tiba2 tah mana umat dtg.. sambil tepuk tangan ckp..
"TAHNIAH LAN.. DAPAT MASUK GEGAR VAGANZA MUSIM 4"

Aku yg dr td duk dicelahan kamera,terus berdiri.. diam terkedu jugak..

Aku nmpk,mata Lan duk mencari aku dlm set tu.. hahaha..
hadoi laa.. mmg seprise sungguh la astro nie..
terus hilang nebes pasal aku terlupa bwk minus one tadi..
cuak woooooo.. hahahaha..
Setel je prank tu.. kitorg lepak kat cafe astro. sbb dr smpi td,x makan lunch.. 
sambil makan tu.. aku senyum Lan senyum.. Lan senyum aku pon senyum balik..
yela.. dah tau berita gembira yg sgt2 dinanti2kan..
sudahnya.. smpi habis makan.. kitorg diam jela kat meja tu.. hahaha
bila ingat2 balik.. rasa nk tgelak pon ada..
yela,x penah2 alam kitorg duk semeja.. tp x sembang.. duk senyum jela.. haha..
nk sembang takut org meja sebelah dgr..
awal2 lagi production dah bgtau..
kene RAHSIA smpi 10hb Okt 2017..
masa tu br boleh reveal..

dan.. dlm masa yg sama jugak..
aku duk la risik2.. sape lg artis yg dpt masuk gv..?
memanjang jwpn production..
RAHSIA..!
uwaaa.. terbakar weh!!
hahaha..

sblm kluar dr astro tu,aku dgn Lan kene sign surat akujanji utk merahsiakan segala2 psl GV.. 
Jadi,mmg aku berdua jela yg tau..

TAPI.. aku ada rasa sgt x sabar nk share..
Aku pon call Ct Ndiana..masa ni dah dlm kete la.. otw nak balik umah..
Ngam je Nana angkat call.. Lan terus ckp..

"NA..AKU DPT MASUK GV!!"

Nana jerit.. Lan jerit.. Aku pon jerit..!! 
Yeayyyy!!!
skali aku dgr suara Anas kat blkg..
"Dah kenapa korg jerit mcm org gila setan..?"
masa tu klo x silap aku. Nana kat pejabat utusan,ada fotoshut.. hahaha..

malam tu terus set dinner dgn Nana..
aduhai.. mcm2 kitorg share..
sudahnya balik lewat jugak la.. haha..

Then, tiba la masa utk buat fotoshut poster GV..
tak ingat pulak kat mana lokasi nie..
tp mmg area2 byk kilang2.. kat damansara tu..
1 baju je.. tp berjuta pose.. haha
macam2 posing aku nengok..
calltime utk Lan punya fotoshut kul 9.00 am..
jd nk elak jem.. kul 6.30 kitorg dah kluar rumah..
aku pulak masa ni duk mabuk yg amat lagi.. jd spjg perjalanan tu.. duk uwek uwek jela.. haha.
smpi je kat tmpt shooting tu.. aku nmpk MAKANAN.. fuiyyoooooo...
haaa... menempel la aku disitu dulu..
sambil2 lan pi mekap.. haha..

then,lps setel shooting indoor.. aku igt dah setel la fotoshut tu..
skali kene shut outdoor pulak.. hahaha..
berkuap.. last aku ckp kat Lan.. u pi la shoot..
i tunggu kat tmpt makan tadi je..
haha..
Lan pon mcm redha je.. dia jela pi shoot kat luar..
aku sempat snap sekeping dua je..
haaa... mesti korg perasan kan gmbr nie??
ni behind the scene la..
yg betul2 dlm bentuk VT masa week 1 sebelom Lan perform..
DAN..

masa ni la aku baru jumpa SEMUA artis yg masuk GV..
muahahahahaha..
aku kan byk duduk kat tmpt mkn..
jadi,semua yg dtg mesti akan lalu tmpt mkn br la ke bilik mekap dan lain2..

artis pertama aku nmpk HAZAMI..
glurp.. aku senyap jela..
then aku nmpk AQASHA.. pastu aku nmpk HAIDA..
Tiba2.. FERHAD duduk depan aku sambil tatang bihun goreng..
terus aku x jadi makan dah.. aku pon mcm agak gelojoh kat situ.. aku pon terus bgn pi cari Lan yg tengah shoot kat luar..
then aku kene lalu bilik mekap..
aku nmpk RAJA AZURA tgh pilih baju..LIZA HANIM tgh mekap..

jantung aku mcm nk gugur!
mak aii.. semua otai2 hebat..
aku mcm nk ckp kat Lan.. jom la balik.. ada hazami oooiii..
haha..
Tiba2.. aku nmpk Lan tgh sembang dgn ELYANA.. puiiii...
Elyana pon ada..???
pdhal baru smlm kitorg pi besday anak dia..
jimbet betul..
hahaa.. rupa2nya dia pon mcm kitorg jugak..diam2 je.. sbb dah sign surat akujanji tu kan..
gelak besar kitorg..
then,aku nmpk SYURA pulak masuk kat pintu depan..
terus dia jerit..
"WEH..!!! korg pon kat sini..????"
gelak besar la Lan,Elyana & Syura kat situ..
hadoii.. walhal br jumpa semalam wei..semalam je kat umah Elyana..
adeh laaaa... hahaha..
then kitorg pon sambung la shoot..
Lan pulak dah setel 2 slot.. ada lg 2 slot..

Lan kene naik tgkt atas pulak utk buat video tangan ayam tu..??

ingat x?




Maka terhasil la video ni utk teaser fans GV teka artis yg bakal masuk GV4..
diorg upload ni kat IG gegar vaganza official..
masa ni ramai la yg teka jalil hamid la.. apa la.. dan lain2..

lepas je Lan setel dlm kul 5 ptg cmtu..kitorg terus balik..
so,aku x sempat la tau sape artis gv yg lain tu..
bila dah smpi umah,aku wasap syura,tny sape artis lain lagi..?
dia kata AISHAH & TIA JIMBARA..
aku bgtau la Lan..
WHATTTT..??? Aishah..???
serius la.. debar nmpk Hazami & Liza Hanim tadi ponx hilang2 lagi..
dah tau ada Aishah pulak.. makin x lena la tido.. huiii..

lps dr fotoshut nie,kitorg ada 1 minggu je utk ke press conference (PC) pengenalan artis GV..

Ya Allah,menunggu lagi seminggu utk PC tu aku rasa satu penyiksaan yg berat wei..
sbb aku baca je hint2 netizen kat ig.. forum2..
ada jugak terselit nama Lan.. aku sgt takut ye.. haha..

so,dlm tempoh seminggu nk PC tu,aku smpi terpaksa tumpang fitting baju kat umah Farina,BFF aku..
tu pon aku tipu dia.. aku ckp Lan ada dinner show.. so kene fitting kat umah dia.. dekat skit kat tmpt dinner tu nanti..
haha..
maka.. Lan pon fitting la baju..
abaikan la kasut sebelah lain tu ye..
nama pon fitting kan.. haha..
Lan kene nyanyi lagu MENTERA SEMERAH PADI masa PC tu nanti..
sudahnya.. x tau nk pakai baju yg mana..
tp Lan pesan kat stylist dia.. bwk jela semua baju.. ahaha..
sbb dah x larat nk pk dah..
sbb rehat x cukup!

DAN..
tibalah 10 Okt 2017..
Ya Allah.. leganya la rasa sbb kejap lagi dah x perlu simpan2 rahsia lagi..
sesak dada woo..

smpi je kat The Gardens..
Aku suruh Lan amik gmbr aku.. konon2 kenangan la sblm PC kan..
memang betul2 sekeping je dia snap..
dan ini jela kenangan satu2nya yg ada gmbr aku..
alahai.. sabo jela..
mmg klo sape betul2 kenal Lan,dia akan buat apa yg dia dgr..
ko berkias la cemana pon.. 
dia x paham..
ko signal mata ke.. cuit ke.. dia tak paham..
nk ckp dgn dia mmg kene JELAS dan NYATA.. haha..
dan as usual.. semua artis kene makan dulu.. diorg x boleh kluar dah pi mana2 sbb takut btembung dgn media yg dah mula sampai..
jd terperuk la kami kat blkg stage tu.. haha..


tepat kul 3 ptg.. bermua la PC tu..
aku punya la bdebar..
yela,sbb kita x tau siapa media yg dtg dan apa yg akan jadi kan..
tp alhamdulillah..
masa Lan kluar je nyanyi lagu MENTERA SEMERAH PADI..
terus wartawan kat depan tu sorak.. fuh.. Alhamdulillah..
rupanya masih ada yg menghargai bakat Lan..




Lps abis Lan perform tu.. sempat la aku snap gmbr 3 sekawan nie..

Diorg ber3 mmg antara peserta yg termuda dlm GV4 kali ni..
Tp,umo diorg je yg dikira awal 30an.. bebanding yg lain..
klo ikut umur dlm industri.. dia pon agak tua.. yela.. diorg dah menyanyi lebih dr 15 tahun..
klo beranak pon,anak dah skolah menengah..
tp biasa la kan. akan ada je isu yg timbul..
muda lagi la.. apa la..
but,mcm aku ckp la.. umur dlm industri serta pencapaian diorg hny takat yg korg tahu je..


Maka,spt biasa.. lps PC mesti ada makan2 kan..
masa sesi makan2 ni.. aku jela yg bz makan... artis2 semua kene pi interbiu la.. apa la.. jadi aku makan makan dan makan..

Alhamdulillah.. tepat kul 6.. PC pon habis..
maka bermula la perjalanan dlm GV 4..
inilah peserta GV4..
Alhamdulillah.. inilah antara yg Lan harapkan utk dia terus maju setelah apa yg dia lalu..
Terus berkarya dan tunjukkan pd org lain yg dia boleh menyanyi pelbagai jenis lagu..
18 thn org kenal dia sbg penyanyi ROCK sehingga ada bbrp event,nama Lan tak pernah terselit sbb imej rock!

susah rupanya nk tukar persepsi masyarakat.. tp Lan yakin dgn langkah dan peluang baru yg dia dpt..
Jd,dia mmg betul2 berusaha memandangkan dia tidak lagi terikat dgn mana2 dan siapa2..
bermula la perjalanan utk menanti konsert pertama pada 29 okt 2017..
utk next entry..
kite cerita pasal SERAGAM HITAM pulak okay..








No comments:

Post a Comment