anda suka blog saya?

Saturday 24 September 2016

Tokyo - Day 3

Konichiwa..

ok, utk trip arini ke DISNEYLAND..
kul 3 pagi (2am waktu mesia) aku dah bgn utk masak bekal..
uwaa.. sejarah dlm hidup aku masak pagi2 buta..
bukan buta dah aku rasa..
pagi giler!
haha..

utk bekalan arini aku decide utk masak 2 jenis nasi..
NASI GORENG & NASI PUTIH / TELUR MASAK KICAP..
yg x pedas tu more utk anak2 la kan..
bila dah siap masak semua,dah masuk dlm beg.. aku pulak rasa cuak..
lepas ke x kat entrance nanti..
ofkos la rules dia x boleh bwk makanan luar..
tp aku nekad je.. aku letak bhgn bawah2.. atas2 tu aku letak botol susu / pampers & baju salin anak2..
aku bawak 2 beg ye.. dua2 beg ada makanan..

sambil2 aku masak tu.. LK pon dah bgn teman aku masak..
pastu dia pon mcm biasa.. siapkan anak2..
mandikan.. pakaikan baju..
bg anak bekfes..
lepas tu br dia mandi.. masa dia mandi aku pulak la yg sambung ikat rambut anak dll..
haha.. berbahagi tugas namanya..
sambil mata aku sempat la jeling jam kat dinding..
kul 6 pagi.. means 5 pagi waktu mesia.. 
uwaaaaaaa.......

su dah ckp dia tggu kat stesen kul 6.30am..
sbb bas pertama ke disneyland kul 7am..
gigih ni.. kul 6.30 tepat kami dah terpacak kat bus stand.. haha..


ini jadual perjalanan bas ke disney.. yg warna hijau tu..
dr kwsn umah aku,bas akan berenti kat 3 stesen utama je..
KINSHICHO - KASAI - DISNEY RESORT..
kat disney resort tu ada 2 perhentian..
DISNEYSEA & DISNEYLAND..
sepjg aku kat sana.. mmg bas akan smpi tepat spt yg tertulis kat papan tu..


ni pulak tambang.. kat tokyo nie.. tambang dah tetap.. 
utk kanak2 bermula dr umo 6 thn dah kene byr..
yg lain masih free..

tepat kul 7am,bas pon smpi.. excited ni.. 1st time naik bas kat negara org kan.. haha
bila pintu bukak je.. aku pelik kenapa driver dia turun..
rupa2nya driver dia tolong kami lipat stroller & masukkan kat tmpt beg kat bawah bas tu..
lps tu baru la boleh naik..
masa nk byr tambang tu pon.. sgt2 sistemak ye..
kat jepon nie.. diorg x amik duit dr tgn korg ye..
segala urusan duit.. korg kene letak dlm tray kecik yg disediakan..
di mana2 pon ada.. so,klo korg nk byr.. letak je duit dlm tray tu.. diorg akan amik & masukkan dlm mesin..
klo ada baki tambang.. driver akan letak dlm tray kecik tu jugak..


Qaleesya a.k.a Kak Long duduk dgn Acu Ya dia.. haha..
konon2 dah besar sgt la tu nk duduk kat seat sdiri..


Daddy mcm biasa.. Qeesyara a.k.a Kak Ngah..


Mommy..?? ofkos dgn boifren i..
walaupon sepjg perjlnn dia tidooo sesaja..
maybe bgn pagi sgt kan.. bagus jugak dia tido.. sempat la mommy alas perut..
haa.. yg kat tgn aku tu nama dia ONIGIRI..
onigiri ni mcm sushi.. inti dia tuna.. ada jugak udang dll..
tp aku berani makan yg tuna je sbb dia ikan kan.. yg lain2 tu aku x beli pon..
mkn sebijik pon kenyang dah..

lps 40 mins naik bas.. kami pon smpi dah kat disneyand..
mula2 bas akan bereti kat disneysea dulu.. lps tu br ke disneyland..
kawasan parking2 bas la.. nanti masa balik, korg krnr tggu bas kat tmpt yg korg turun masa dtg td tau.. pastu jgn lupa amik gmbr jadual bas.. supaya korg x lupa & boleh refer & bajet time agak2 time korg kene kluar dr disney..
jgn lambat tau.. sbb klo korg terlepas last bas.. jawapan dia balik jalan kaki ye.. 
haha..


x berapa nmpk pulak gmbr nie.. haish!
lepas setel amik2 gmbr jadual bas tu.. berjalan la ki ke main entrance..
sblm smpi kat gate tu.. diorg akan check beg uols ye..
haaa.. masa ni nebes dah la..
tp kebetulan akid cranky.. dia suruh jalan je..
fuhhh..
Alhamdulillah lepas..
fuh legaaaa... sbb mengikut pembacaan aku kat blog.. mknn yg consider boleh makan kat dlm disney tu hny la pancake yg muka mickey tu..
itupon klo korg rasa yakin.. makan la..
klo was2 x yah makan ye.. terpulang pd diri masing2..

lps beg checking.. igtkan boleh terus masuk..
skali..


haaa.. amik ko.. kene beratur pannnjjaanggggg lagi..
aduh.. pintu disney pon blom bukak lagi..
punya la ramai umat.. adehh.. aku dah terbayang.. brp pjg pulak la nk kene beratur utk setiap ride nanti..
igtkan pi ari khamis x ramai sgt.. sbb org tempatan keje..
hmm ramaiiiii jugakk..
maka kami pon study la peta disney tu.


haa.. kat sini jgn risau.. sbb map dia ada english version..
korg boleh la paham..
tgh leka2 tgk peta tu.. staff diorg bgtau pintu dah nk bukak..


sempat la kitorg snap lg sekeping kat pintu luar..
masa pintu bukak je..
haa.. kitorg x dan nk buat apa dah.. menderu org masuk!
x paham aku.. terus jadi pening..


tgk tu.. smpi aku x tau nk start jalan dr mana..
sbb dr pintu masuk tu.. jauh lg ke nk ke dlm tu..
berjalan la korg..


ramainya la umat.. aku dah mcm hmm.. sakit kaki weh!
su ckp,arini jgn amik gmbr dulu.. kita main apa yg boleh.. esok br amik gmbr.. leisure2..
so kami pon ikut jela..
tapi,masuk2 je..


kami terus bgmbr kat depan castle cinderella dulu..
pastu cari port utk makan..
kasi anak2 kenyang dulu..
then parade pon dah nak start.. konon2 nk cari tmpt yg paling best view la.. hmm..


diorg lagi awal dah duduk bentang tikar..
aku tgk jadual show lagi sejam br start.. duduk jela.. klo x kang mmg x dpt port cantik..


akid pulak mood x baik je pulak arini.. kenapa tah.. 
maybe dr awal pagi dah kene kejut bgn tido..
mmg spjg hari la moody..


yeayy.. parade pon start..


mmg cantik..!


tgk muka akid.. hmm..


abaikan muka kak long ye..


cantik kan..??


see.. ni gmbr dr jauh..


mommy.. amik gmbr kakak.. haha..


pas parade abis.. kami br la start main2..
yg ni kat 3D mickey.. sooo cute ye..
klo dlm wayang tu donald duck tu kentut.. korg akan rasa angin tu..
klo dia tesembur air. korg pon akan rasa air tu..


ni naik small world..


haa.. yg ni akid yg excited.. sbb bwk kete.. 


tapi.. nk beratur ni.. umakaiii...
sejam kot br dpt naik.. 


carousel..


yg ni pon best..


live show..


haa.. ni sblm show start..

lepas dah puas beratur.. main.. pusing2..
kami tggu lagi nex parade..
maka duduk la ladi di tepi laluan parade..
utk tackle anak2 utk duduk senyap..


daddy pon belikan la diorg pancake mickey..
klo x silap sebijik ni 1200 yen..
cer kira brp duit mesia nya...!!
hmm.. redha..


daddy amik gmbr kite plis..


last2.. mommy yg abiskan semua..
jgn tny la kenapa mommy bulat..
x baik membazir.. hahaha..


lambat pulak parade nie.. budak2 ni pon dah bosan kan..


bila dia bosan.. dia buli adik dia pulak. haishhh..
drpd akid pakai kasut.. smpi pakai selipar dah budak tu..
kak long mmg suka buli adik2 dia ye..



lama sgt tggu.. last2 tgk parade dr jauh je..
sbb parade dia sama..
tunggu yg malam punya parade je..





layan la budak2 ni kat toon town..


byk port utk bgmbr..

last skali.. mmg antara yg kami tunggu2 la..
lighting parade..
cantik2 ye..



byk lg gmbr cantik2..
tp x jumpa pulak.. hmm..

abis je pertunjukan kereta berlampu nie..
kami tgk pulak bunga api..
pastu berlari2 la nk balik.. takut tertinggal bas..
dlm duk berlari tu..


jumpa pulak grup nie..
diorg mmg dtg disneyland pakai baju sama..
so comel..!!

lps bergambar sambung lagi lari kejar bas..
hahaha..
ngam2 bas pon dah ada..
maka balik la kami..

sekian utk day 3..
sambung day 4 pulak ye..
tp.. saja la nk habaq kat ampa..
duit sgt keras kat dlm disney ni ye.. segala bnda bermula dgn 1000 yen..
igt.. jgn sampai terbukak sampul lain..

bye..


1 comment:

  1. nak tnya, cmne nk apply kerja pembantu set pengambaran lakonan? haha teringinla nak kerja dgn artis

    ReplyDelete