anda suka blog saya?

Tuesday, 21 June 2011

ReZeKi oh ReZeKi..

Salam..

Hurm.. Lama betul sy x masukkan entry baru kan..??
maklum la.. bz yg melampau..
pd yg sentiasa follow FB sy mesti tau kenapa sy lama x masukkan entry baru..
arini sy dayakan jugak kepala dan jari jemari utk sy masukkan entry baru sbb lama sgt sepinya..
hehehe..

Kdg2 betul org kata,setiap yg dtg ada hikmahnyer..
 setiap yg kite lakukan akan ada PRO & KONs..
apa yg patut kite buat,kite buat jela.. teringat plak kata2 bos sy minggu lepas..
klo kite nk buat sesuatu perkara yg baik,mesti ada saja halangan dan dugaan..
act,itu dah memang hukum karma kan..
cuma kite hanya jalankan tugas kite spt biasa..


( inilah Boss sy.. Tn Hj Hanafiah )

Kali ni sy nk cerita pasal beberapa perkara yg mungkin kalian x tahu lg..
( atau mungkin dah ramai yg tahu jugak )..
hehehe..
Tanggal 1hb April 2011, Kami tidak lagi bernaung di bawah sykt lama..
( mungkin ada yg dah tahu.. )
dan sepjg tempoh 2 bulan itu,kami dikecam dgn pelbagai tohmahan..
yg menjadikan kami
( Lan Kristal, Khai, Rosma, Aliff Af, Salima Af & Zuraini Kassim)
bertekad utk keluar adalh kerana kami merasakan kami TAK MAMPU LAGI MENYUMBANG utk sykt.. jd,buat apa kami setia di sana jika kami dianggap makan gaji buta..??
betul x? lgpon cukup la kami dicemuh..
setiap kali sykt dihentam,kami gagah berdiri mempertahankan sykt..
tp,akhirnya kami akur utk MENGUNDUR DIRI..
kami ada mulut utk disuap makan..
ada famili yg harus di jaga..
itu semua tanggungjawab kami..
jadi,kami sepakat utk membuat keputusan..

Dalam tempoh kami tiada ikatan dgn sykt lama..
kami runsing sebenarnya.. byk bnda perlu dijelaskan.. dr awal hingga la akhir..
dlm masa yg sama,sy betul2 berharap yg sykt lama akan bangkit memberitahu kpd umum ttg duduk perkara sebenar..
tapi HARAPAN TINGGAL HARAPAN..
kami terus2an dicemuh..
pdhal kami x buat ape2 yg salah pon..
kami terus dikecam sehingga masa kualiti bersama famili pon tergadai begitu shj..

Tapi,dlm masa yg sama antara kami berenam.. masing-masing cuba dptkan job utk menyambung karier kami.. sehinggalah kami menerima tawaran drpd sykt yang menaung kami skrg..
( WORLD EVENT MANAGEMENT SDN BHD )
WEM menguruskan perjalanan karier artis2 ini dan sy sbg PR kpd mereka ..
sy membantu drpd segala segi..
bermula drpd offer hingga la ke hari show..
alhamdulillah..
Kami ada pendapatan bulanan & kami masih bebas utk membuat persembahan..
TQ WEM..




( Official signing as an Ambassador )

Tp,dlm kami seronok menerima khabar gembira.. kami dikejutkan dgn sesuatu yg di luar jangkaan..
klo ada di antara kalian pernah menonton MELODI atau GALAKSI.. mesti kalian tahu kan..??
hmm..
jom tgk gmbr nie..


( Michelle Wee dr MELODI sdg interview Presiden AUCMS )

kami mengadakan PRESS CONFERENCE utk memperkenalkan 
DUTA ALLIANZE UNIVERSITY COLLEGE OF MEDICAL SCIENCES ( AUCMS )
tiada langsung kenyataan atau niat hati kami utk memburukkan sykt lama..
tetapi,yg menjadikan sy hairan..
mengapa pihak di sana menghantar " WAKIL " seramai 6 org..??
apa MOTIF mereka..??
mengapa perlu menghantar mereka..??
sbg apa..?? MATA-MATA..??


( cuba perhatikan pakaian & tatasusila mereka )

hmm.. tepuk dada tanya selera..
kalau lah anda berada di tmpt yg sama pd ketika itu..??
apa yg kalian lakukan..???
dtg tanpa diundang..?? masuk & duduk di meja tetamu.. dan MERAKAM semua perkara yg berlaku..??
kan menceroboh namanya..??
hmm..

x pela.. sy berharap,pihak di sana sedar ttg tindak tanduk mereka yg " mengganggu " majlis kami.. walaupon ianya nmpk lancar.. tetapi penuh dramatik..
cukup2 lah.. kami x mahu lagi di label dgn perkataan2 yg boleh menganggu privacy kami sekeluarga..
klo x percaya,kalian nilaikan lah sdriri.. tiada satu perkataan yg buruk pon ttg pihak lama.. semuanya baik2 shj..
sbb kami bukan jenis yg menjatuhkan sesama manusia..
masih lg membantu antara satu dgn yg lain walaupun kami menerima pelbagai kecaman hingga kadangkala kami malas utk menjenguk laman sesawang kami..
apa shj status yg kami tulis selalu dieksploitasi dan kdg2 boleh menimbulkan kemarahan..

cuma,apa yg kami harapkan,LET BYGONE BE BYGONE..
Hijrah kami adalah hijrah yg terbaik mungkin.. Wallahualam..
apa-apa pun secara peribadi sy nk ucapkan 
TAHNIAH pd suami & kawan2 kerana secara rasminya telah dilantik sbg DUTA AUCMS..
Gud job guys..!!


 DUTA ALLIANZE UNIVERSITY COLLEGE OF MEDICAL SCIENCES
( AUCMS )

Semoga kite memperoleh kejayaan bersama..

Amin..