anda suka blog saya?

Tuesday 23 December 2014

#ThRoWbAcK #tHrOwBaCk #THROWBACK

Assalamualaikum..
hmm,finally masih bkesempatan nk masukkan entry baru.. 
sbnrnya entry kali nie mmg dah termimpi2 2 3 mlm da.. cuma masa tu slalu x de dgn aku.. MAIDLESS weh!

BTW,sblm tu.. aku nk wish
SELAMAT BERTUNANG
kat my lovely cuzie..
dlm diam2 dia bertunang & yg paling menariknya, semua urusan pertunangan dia serahkan segala kat mak ayah dia..
sumpah aku salute!
drpd perihal hantaran,mas kahwin smpi la tarikh nikah..
happy for u NURUL & UZAIR..

ok,lets start..
aku sbnrnya seboleh sedaya seupaya mungkin curi gak masa utk masukkan entry sblm 
25 Disember 2014..
Sebab..???
sebabnya saje nk throwback


MAJLIS PERTUNANGAN 
kami pd 25 Dis 2007
haa.. kejadian 7 thn lps nie..
maybe masa kami bertunang,FB ni baru2 je..
so mmg x de la nk share bagai gmbr or watever psl hari bersejarah tu..
haha.. sekadar kenalan & family yg terdekat je pon yg attend..
sekadar meraikan mjls tu je..
satu media pon kami x jempot,sbb kami mmg nk buat secara kecik2 je..
psg khemah pon sbb takut hujan jer.. haha..

ok.. takat tu jela aku nk cite psl bertunang..
sbb nex aku nk share psl persiapan ke alam perkahwinan..
maybe ada yg tau.. maybe ada yg x tau kan..
kami ikat tunang 2 thn..
haa.. lama hokkay..
konon2 dlm tempoh 2 thn tu sempat la nk kumpul duit juta2.. tp dpt gak la kumpul duit juta2 rupiah.. haha!
honestly,nk kawen ni byk sungguh pakai duit..
dr sekecik2 bnda smpi la sebesar2 perkara.. semua duit!
tp nk kawen punya psl,usaha jugak la..
tp kan,mcm magic sgt.. bila kami decide nk kawen je, rezeki Allah bg mencurah2..
dgn Lan yg show x putus2.. dgn aku punya oncall sentiasa melambak..
incall yg x putus2.. haa.. mmg time mengumpul duit jela keje kami..
betul org tua2 kata,rezeki nk bina masjid nie lain..


haa.. kat atas ni gmbr duit tabung aku..
segala duit tabung habis kau korek utk mjls aku..
sbb x nak berhutang kan.. haha..
malu..??
mmg tak la aku nk malu,sbb tu duit tabung aku..bukan duit tabung org lain..
bangga la,kumpul duit sbb nk kawen WALAUPONNN duit syiling.. haha..
kau hado..?

segala persiapan kawen sebelah pihak aku,aku mmg serah segala kat family..
aku cuma uruskan hal pelamin, mekap & hantaran je..
hal khemah,masak,rewang,kompang.. penari pengapit.. semua family yg uruskan..
aku goyang kaki je.. haha
byk la ko punya goyang kaki..!
aku ONCALL memanjang... tu psl la serah semua kat family..
mesti ada yg pelik kan psl ONCALL / INCALL nie..??
ok,sblm kawen,aku keje kat Gleneagle hospital.. keje kat operations theatre as an 
ANAESTHETIST ASST..
so,bila bekerja kat sepital ni.. itulah mknn harian korg.. ngadap jela oncall tu..
jd.masa aku sgt terhad utk aku uruskan segala perkara..
nasib baik la masa ni tunang aku x lari wehh!
sbb asik keje keje keje..
haha.. jadinya.. bila ada masa senggang je.. kami akan berjmpa la utk uruskan apa yg sempat..



haa.. ni je gmbr yg aku jmpa..
konon2 pi mencari set bilik tido..
pusing punya pusing..
berkenan yg lain plak..
kalau la ada org tny aku nk kawen lagi tak..??
jawapan aku TAK NAK weii..
letih segala perkara..
masa tenaga otak.. semua kene bekerja dlm 1 masa..
penat..! kawen mmg seronok.. tp persiapan tu makan bulan & thn..
juz nak meraikan hari besar 2 3 hari tu je.. pheww..
cukup la aku dah rasa.. now turn adik2 pulak..

pastu kan,ni aku cerita skip2 je tau.. sbb takut Qassyaff bgn.. nanti terus hilang idea..
ramai la pulak follower request suh aku cerita psl Lan potong rambut masa nikah..
haa.. nah aku belanja gmbr sebelum & selepas..


Front view


Side view


Rear View..
haaa.. dan hasilnyaaa..??


taraaaa..
haha.. comey x?
ok la.. pastu ada jugak yg suh aku share gmbr2 yg aku TAK PENAH share kat mana2 social media.. haha..
ok,la.. atas permintaan korg yg semmgnya ohsem.. mai aku belanja lagi..








x de caption.. korg pepandai la ye. haha..
dah2.. sikit2 je.. 
kang x psl2 jd spekulasi plak..

ok.. ni plak behind the scene sblm mjls sblh aku blgsg..


kerja2 pasang pelamin ni je amik masa 3 hari..


sebab..??


aku nk jugak ada "walkway" dan walkway ni aku siap target masa aku lalu situ.. sempat la abis chorus lagu Destinasi Cinta by Dato' CT..


haa.. nmpk x siap ada imaginasi..
pastu.. x habis stakat walkway.. 


aku siap request nk lampu kat pelamin belah mlm mesti ala2..
alamak.. x jumpa pulak gmbr pelamin yg da siap edit.. haha..
 x pela,nanti korg tgk jela album2 kawen kat fb aku..

ok last..
aku share gmbr SEHARI SEBELUM NIKAH..


tp gmbr en suami jela..
pakai inai tau..
gmbr ni pon aku x penah share kat mana2..
nmpk sgt muka penat berlari sana sini..
eh jap..!
ada lagi la..


tp gmbr ni masa sblm mjls bertandang..
dia buat bunga telur sdiri weh!!
haa.. terror x..??


Lan Kitel buat bunga telur sdiri tuu..
kreativiti tanpa batasan katanyerrr..

dann.. setelah seminggu bertungkus lumus menyiapkannya..


hamik koo..

nk tau sbb jd smpi cmnie skali jadinya..??


sbb dia kene shooting sehari sblm mjls..
stresss..
dah namanya kerjaya kan..??
dia buat la..
oh ye.. satu lagi..


saje la nk share gmbr nie.. sbb mase ni kan..
Lan minat sgt dgn Che' Ta..
masa ni Che' Ta still SOLO & available ye.. hehe..

LAST BUT NOT LEAST..
dlm menjayakan semua mjls sy..


 dialah ORANG KUAT sy dr pelbagai segi..
tenaga.. Duit.. Buah fikiran.. dan macam2 lagi la.. 
termasuk la dlm kategori yg akan memBURSTkan bajet sy.. haaa.. diala..
PUAN FARINA YUSOF AZMI
....................................

Selamat Mornite.. haha..

SELAMAT TAHUN BARU 2015
semoga thn akan dtg menjdkan thn yg terbaik utk kita semua..
Tq kpd semua yg sudi membaca blog sy spjg thn 2014 ini..

Salam..




No comments:

Post a Comment