anda suka blog saya?

Sunday 9 March 2014

Ini bofren sy.. syhhh!! rahsia tau..

Assalamualaikum all readerssss..
ok, memandangkan arini ada masa terluang sbb sy baru je setelkan senarai peserta utk 
KLINIK GITAR EKSLUSIF BERSAMA RODY KRISTAL
so,terasa nak menyambung topik di blog yg sy janjikan..
(walaupon x de org yg kesah nk tau sambungannya.. )
haha..


Terus teringat nk menulis sbb pagi td 
Nur Amna Qaleesya 
buat hal..
dia x nak pegi skolah hanya kerana mummy x dukung dia smpi skolah..
haaaa.. nmpk x permainan dia kat situ??
baru 3 thn 7 bulan yer..
dan kebiasaanya budak2 x menipu..
dia akan ckp ape yg dia buat & dia nmpk..
maknanya,mmg itulah rutin harian daddy dia bila anta dia pi skolah..

berbalik pada cerita daddy..
YE, daddy itu merujuk kepada hamba Allah yg bernama
MOHD RAZLAN BIN MOHAMED YUSOF


haa.. comey x gambo nie..?
comey kan..??
DR RAZLAN lagi.. ko hader..??
tp dia doktor hati sy je.. bukan doktor merawat pesakit..
klo dia merawat pesakit.. 
petient demam pon dia ckp sakit jiwa.. hahaha




mengenali umat ini drpd 1999 - 2014
beliau mmg seorg yg sgt2 kekeluargaan..
10 thn kami bercinta..
(termasuk cinta monyet,kuda,unta rusa semua )
mmg ape2 pon family come first..
klo dia tgh kerja,
dia akan make sure,sblm dia memulakan kerja..
semua dlm keadaan yg baik..
sbb itu la, klo dia tgh keje.. sy tak penah kacau..
walaupon ada emergency..
mase dia break nanti baru sy akan bgtau itu & ini..

En suami sy ni,klo dia dpt tau sesuatu..
dia seorg yg akan berfikir pjg..
tahap kepjgn & kejauhan berfikir dia tu mmg sy sdiri x terfikir..
cth : sy nk mkn eskrem..
so,dpt je eksrem sy akan makannnnnn smpi abis.. lps tu baru fikir sampah nk buang kat mana? 
tp, klo en suami ni.. 
sblm beli dia dah pk nk beli eskrem ape? nk duduk kat mana? ada tong sampah ke? klo tgn lekit ada air ke nk cuci?

haaa... itu la antara contoh..
yes,kdg2 pemikiran dia tu mengundang "annoying" jugak..
tp tula,sy terima jela dia seadanya dia.. 
REDHA katanya..
hahha.. x baik tau..
mula2 kawan dulu,sy mmg perasan dah dia seorg yg begitu..
tp sy diam jela..
makin lama sy makin perasan, dia sgt2 terserlah keayuan kekeluargaan dia..
masa bcinta dulu duk terpikir gak,
japgi tgh tgk wayang,mak dia call suh balik..
mesti dia balik tingaalkan aku tgk movie sensorg!
haiyyaaa..

tp alhamdulillah,x penah la jd bnda tu..
haha.
aku ni suka berimaginasi yg tinggi menggunung,
walhal bnda tu x de apa sgt pon.. haha.. klakar2!
ok,tu bab bercinta ye..
( ayat aku kejap sy kejap aku.. korg baca jela ye..)

masuk bab kawen plak..
lps je nikah, kitorg x sempat pi hanimun pon,
sbb lps sanding en suami bgegas ke muar sbb ada show dgn jeffrydin..
haa.. cer korg bayangkan..
tetamu masih ramai lg nie..kul 4.30 pengantin laki dah x de..
pi show.. hebat x?
hebat bukan..?? hebat la sgt..
pd yg memahami ok la..
ni,kpd mulut2 yg suka bckp nie.. ku biarkan je..

sesiapa yg mengenali en suami SECARA RAPAT..
dia akan tahu karakter suami sy..
yes,dia seorg yg pendiam,x byk ckp pon..
slalu klo kat umah ke,dlm kete ke.. mmg aku je pon yg berckp x benti2!
bertih jagung pon kalah klo aku dah mula berckp..
tp,suami aku akan laaayyaaannnn je ape yg aku ckp..
bila aku dah abis idea nk bckp,
baru la dia mulakan topik dia..
haa.. dia start topik.. aku yg smbg topik tu smpi abis..
dia pon layan je!
klo korg nk tau,suami aku ni sbnrnya kelakar!
dia sgt kuat menyakat..
smpi aku sdiri kdg2 x fhm yg aku nie kene sakat ke,kene gelak dgn dia ke.. aku pon x fhm..
sbb dia pon sgt suka bergurau..
jd aku x berapa nk fhm & x berapa pandai nk bezakan 
gurau atau sakat dia tu..
kdg2 gurau dia kasar..
kdg2 gurau dia pelik..
mcm bunyi perli pon ada!
aku pon layankan dia je..

TAPI.. bila dtg serius dia.. aku jd cam tikus..
haaa.. terdiam ko..
especially klo die tetiba buat spotcheck kan..??
mmg ketar tulang gigi..
dia akan tanya satu persatu hal company..

mana file tu? 
kenapa mcm ni?
 bile last follow up? 
kenapa x update? 
apsal mcm tu? 
bagaimana? 
kenapa payment ni x masuk lg?
 bila dia janji nk byr? 
di mana? 
bank ape??
jadual minggu depan kenapa x tulis???

urghh!! tetiba hilang nur kesuamian dia.. 
dtg mood bos dia tu kan..
YES.. kdg2 mmg salah aku pon.. ku redha kan..
tp,lps dia dah tanya mcm2 tu.. pandai la dia tackle aku balik..


ajak mkn cendol ke.. mee kari ke.. durian ke..
sbb aku ni bab makan KOMPOM KALAH..!
hahaha..

sama jugak mcm hal anak2,
klo tibe2 dia nk tanya mcm2 hal anak2..
aku kene ready jela dgn jawapan dia..
sbb suami aku ni seorg yg x akan bg keputusan secara mendadak atau spontan..
korg tanya la dia depan2 pon.. pastu mntk keputusan segera..
MEMANG DIA TAKKAN JAWAB..!
jgn harap la dia nk jawab..
dgn en suami ni.. nk berckp dgn dia kene ada proper plan & presentation yg menarik..
pastu,bila dah bgtau tu.. kene bg dia masa utk dia jawab..

klo paksa dia jwb skrg, makan maki la jawabnya..
hahahaha.. ganas x? ganas x?
x de la maki pon..
sbb laki mak ni seorg yg lemah lembut senah ooi..
cuma mcm aku ckp la.. dia sorg yg berfikir pjg..
klo boleh dia akan ckp boleh..
klo x boleh atau dia x setuju, dia akan bgtau korg jawapan itu beserta dgn sbb musabab nya..
haaa.. nmpk x???

x kesah la bab keje atau family..
itu la gaya nya..
nk ape2,ckp awal2.. jgn skrg nk skrg ckp..
buat sakit hati korg je..
pastu kepantangan dia klo deal lain,
buatnya lain..
mmg jawapnnyaaa... sdiri mau igt la..
huhu..

satu perkara yg aku pasan ttg laki aku ni..
dia sgt2 sensitif bab anak..


korg percaya x aku ckp..
dr umo anak sulung aku 3 bulan,smpi arini..
en suami akan bgn buat susu anak mlm2..??
selagi dia ada kat umah tu..
slagi tu la dia akan buat susu anak2 dia..
tugas aku buat susu anak waktu siang, mandikan anak & masak je..
suap makan anak, tidurkan anak.. semua keje en suami..



klo anak2 demam,dia yg akan risau teramat sgt..
dia sanggup x tidur & mengadap anak dia..
muntah ke,cirit birit ke..
semua dia akan setelkan..


aku..???
kdg2 aku curi2 tido,kdg2 aku kemas la ape yg patut..

bibik..??
bibik ditugaskan utk jaga anak if kitorg keluar bekerja & siapkan anak nk pi skolah je..
bibik basuh baju,sidai, lipat & gosok baju..
selain tu.. kitorg buat sdiri..


klo bab anak2,aku mmg x bley challenge laki aku..
demi Allah ckp,kdg2 aku x terlayan kerenah anak2..
tapi laki aku boleh layan rengekan anak2 smpila nak2 tido..
aku plak,pujuk skali dua x nak..
hanger jawabnya..!


nmpk x perasaan kurang sabar di situ?
hahaha.. ish ish ish.. bini sapa la nie..!!!

tp,itulah realiti keluarga kami..
aku penah tanya dia secara gatal2 la.. hahaha..
"awk syg sy x?"
dgn spontan dia jawab..
" hanya mata & hati yg x pandai menilai je x kan nmpk semua tu.."

haaa.. sentap x korg..??
hambik ko.. soalan bodoh la pulak gamaknya..
hahaha..
dan atas sbb itu la, korg akan slalu nmpk kami sentiasa bersama..

klo show pon ada je muka aku,
klo pi bank pon muka aku.. klo pi pasar pon muka aku..
pendek kata,kat mana ada laki aku.. di situ la ada muka aku..
pi toilet pon ikut ke..??
YES..! dia pi toilet pon aku teman wei..
aku tggu la kat luar toilet tu..
serius nie!
x main2.. haha..
klo pi hotel pon, x kesah la mana2 lokasi pon..
korg mesti akan nmpk kami berdua atau bersama anak2..
kdg2 dgn mak2 aku aku hangkut skali..
sbb itu la antara perjanjian kami..


kitorg mmg janji,
bile kawen,kami akan support each other..
so now,kami laksanakan la janji2 tu..
aku yakin,org kat luar sana pon ada je melalui perkara yg sama..
sentiasa bersama kemana2..
seronok tau kehidupan berkawen nie..

penah la ada org tanya aku,
asik sama2 je.. x gado ke..???
sumpah soalan dia antara soalan yg terbaik..
aku suka..

GADUH..??
ofkos la ada gado wei..
tp tula, pagi bekfes berdua.. masuk opis berdua,lunch berdua.. tido malam pon berdua..
so klo gado tu,rutin tetap x bertukar..
paling2 pon aku diam jela,bila diam,dia akan phm la aku tgh marah ke,ape2 la..
tp klo dah sentiasa berdua..??
buat penat gado je wei..
meja aku dgn meja dia sebelah2 je pon..
jd bosan bila gado.. sbb aku x de pemandangan lain utk gado..
gado pon nmpk muka dia.. x gado pon mmg nmpk muka dia..
korg rase berbaloi ke nk gado..???
haaa.. mmg buang masa je!!
jadi.. klo aku nk gado.. aku gado dlm talipon je!!
wasap ke.. we chat ke.. hahaha..

sabo jela kan kan kan kan..????
hahaha..
so, itu la serba sedikit ttg lelaki ini..
kdg2 ke"annoying" an dia tu buat aku rindu plak..
sbb bile die x de dlm masa yg lama..
start la aku meroyan..
sbb rase sunyi bile x de org nk nyakat aku..
x de org nk gurau kasar dgn aku..
x de org nk perli2 aku..
semua tu dia je yg berani buat kat aku..
uwaaaa... 
(pd ketika aku menulis nie,en suami nun tinggi kat awan,dia dlm perjlnn balik dr sandakan)


ok la.. nk siap2 amik kakak balik skolah..
mcm nk kene dukung je nie.. hmm..
semua ni daddy punya pasal..!!
dia sampai umah je.. siap la dia..!!
aku suruh dia dukung aku mcm mana dia dukung anak dia..!!
x larat..???
sape suruh aku mengandung..haaaa..
kannn...
hahahha

byeeee... tq membaca.. hehehe..
 * PRAY FOR MH 370 *

1 comment:

  1. Makkk aii garang bona omakk ehh...abah ehh cool je...salute kat lan kistel..like as my abah tu hehehehe

    ReplyDelete