anda suka blog saya?

Monday 28 October 2013

DUA PULUH LAPAN.. ALHAMDULILLAH..

27.10.1985 - 27.10.2013




Alhamdulillah.. 
DUA PULUH LAPAN
"28"
.....................................................

First skali nk ucap TERIMA KASIH kepada semua yg wish besday sy drpd pelbagai medium..
mana yg sy tak balas tu, mintak maaf sgt2..
naik bengkak jari..
sbb inbox fb je smpi 2200 org wish..
email je dah 300 ++
instagram pon berpuluh2 jugak..
hahaha..
dah rasa mcm aku "PIPILER" plak..

ape2 pon,sy bersyukur mempunyai kenalan seperti kalian..
walaupon kenal hanya di alam maya,
saya rasa mcm seronok sgt..
yes.. walaupon x semua bertindak positif kan..
ape2 pon.. kalian tetap kawan2 saya..

hmm.. let's start the story..
hik hik..
ok.. awal2 lagi haku dah ckp dgn mr hubby..
AKU TAK NAK ADA SEPRISE BESDAY PARTY..
dah x larat da..
kesian pon ada kpd AJK seprise ni kan..
tiap2 thn kene pk ape kelainan seprise utk aku..
yg paling kesian,ofkos la PUAN FARINA..
dah tentu2 die tu PRESIDEN SEPRISE PARTY..
hahaha..
drpd perjalanan cerita smpi la habis aku tiup lilin.. 
sampai plan A B C pon dia jugak yg akan aturkan..
hahaha..
maka thn ni bg la dia rehat sbg presiden yg x bergaji tu kan..

Jadinya,klo korg nk tahu..
aku siap suh laki haku amik job utk 1 prgm TV..
awal2 da tulis kat board opis..
27.10.13 - Lan shooting TVi
hahaha.. 
maknanya kompom2 la x kan ada mjls utk aku..
bijak kan?
haa.. tp masa sound en hubby x nak seprise sume tu..
aku dah cakap..
utk gantikan mjls tu..
aku nak MAKAAAAANNNN jer..
so,ape je yg aku nk makan aritu, dia kene la redha..
dia kene la bwk aku makan..
dan dia bayar jela..
hahaha..

maka dgn itu,tanggal 27.10 tu..
lps abis shuting je,
aku ajak dia makan kat Great Eastern Mall..
dgn beberapa org kazen aku & adik ipar aku..

macam2 aku order..

ASSAM FILLET..
BUTTER SQUID..
CHICKEN CASHEW NUTS..
KANGKONG GORENG BELACAN..

ada byk lagi.. bukan aku abis pon..
hahaha.. saje suka jamu org makan..
hmm.. ckp bab jamu org mkn nie..
YES.. aku lebih suka & sgt suka belanja org makan..
x kesah la baru kenal ke..
aku mesti ajak makan..
kalau baru kenal pon aku ajak makan..
agak2 yg dah lama kenal tu cemana kan..??
sbb tu kdg2 aku pasan,
diorg slalu elak bile aku ajak pi makan..
lepas satu kedai ke satu kedai aku ajak diorg makan..
walaupon gabs masa makan tu hanya 15 minit..

sama la mcm besday aku yg lepas..
lps mkn kat COZY CORNER..
aku bwk diorg makan dessert kat ALEXIS GE tu plak..
aku tau,nasi dgn lauk yg diorg mkn tu pon belom sempat mendap, da TERPAKSA mkn dessert yg aku order..
peduli ape aku..korg tetap kene makan jugak!
aku order..

PAVLOVA..
BREAD & BUTTER PUDDING..
PECAN PIE WITH VANILLA ICE CREAM..
EARL GREY TEA..

haaa.. makan la ko dessert tu..
semua dessert tu aku mkn sesudu je pons..
yg lain2 tu,korg kene la abiskan..
saje nk meraikan besday girl..!
hahaha..
gitu la ceritanya..
itu pon da lari dr plan asal..
klo ikut plan,lps shuting aku nk bwk anak2 pi akuaria..
tp shuting abis lambat pulak..
boleh je abis awal sbnrnya..
tapi hujan lebat,tu yg terganggu skit masa shuting tu..
so,aku decide bwk jela kazen2 aku pi mkn..
hahaha..
meriah jugak la plan aku tu kan..
ok.. abis bab makan..

aku tau korg mesti tertunggu2 bab hadiah
kan kan kan..???
haa.. japgi aku cite..
bukan ape,aku malas & serba salah nk cite bab hadiah nie..
klo yg membaca ni orgnya berfikiran positif..
mesti ckp ok la..
tp,bile org yg sentiasa negatif bercakap..
memanjang akan buat spekulasi yg boleh provok aku utk marah..
kang ckp menunjuk la..
takbur la..
riak la..
hadoii.. bnda2 mcm nie la yg buat aku malas nk share ape2 pon dgn org kat luar sana..
kamon la.. setahun sekali je kot besday..
lantak la laki aku nk bg ape pon..
kan kan kan..???
dah tentu2 setiap org ada kemampuan masing2..

sbg contoh.. klo ada sesapa baca fb & instagram laki aku,
dia wish besday aku siap buh gmbr aku dgn kete MINI COOPER merah..!
itupon mcm2 aku kene..
pdhal.. gmbr tu aku amik masa bawak laki aku soncek utk dinner show bulan lepas..
klo x silap aku, dinner tu sempena celebrate besday seorg VIP pangkat DATUK..
kete tu hadiah besday dia la..
aku tumpang gmbr je..
da terang2 plat num tu num 32..
tua lahai akuu..
dan klo korg nk tau laki aku tu kuat nyakat..


cer baca betul2 caption dia tu..

"Hepi besday permaisuri hatikuuu.. 
Now kita dah SEBAYA ye.. 
Jgn ingat u muda lg dr i okayyy mummy.. Huhu! ♥♥♥ 
Terimalah hadiah yg tak seberapa kat belakang tu dr i utk u.. Kuikuikui.. 
Hepi besday syg.. Ummpphhh!!!"

haa.. nmpk x word "kuikuikui" tu..??
itu maknanya dia bergurau..
aiyark..
itupon susah ke nk paham..
haha..
belon tu je utk aku..
hahaha..

oh! ofkos la ada hadiah lain utk aku kan..
sbnrnya,hadiah besday aku dah dpt 2 minggu awal..
mase tu kebetulan ada show di JB..
balik tu en hubby ajak singgah JPO..
hahaha..
tetiba dia masuk 1 butik,
terus suh aku pilih bag yg aku nak..
umakkkaiii..
melompat la aku..
pilih punya pilih.. x sangka hampir 2 jam jugak aku kat dlm butik tu..
sbb dah x tau nk pilih yg mana..
anak2 aku pon drpd behave smpi da baring2 da..
kakak dgn adik siap bergado2 dlm tu..
tp dgn sabar daddy dia layan jela sementara tggu mummy dia pilih bag..hahaha..


aku pilih utk masuk butik nie.. hehe..



bergambar sakan lps setel beli hadiah..
punya la byk kali snap..
henpon aku abis bateri..
so,pakai la henpon BB je amik gmbr..


depan butik MK ni ada air pancut kaler2..
anak2 aku pon da stat boring..
daddy dia bwk tgk air kaler2 tu..


ha.. ni kaler hijau plak da air dia..


ni kaler purple plak..
nmpk x muka kakak tu..
tu dah muka tahap bosan yg amat la..
BOSAN TERUK katanya..!

korg nk tgk ke gmbr beg nya..??
hahaha..
aku bg teaser jela yer..


hehehe..
x la mahal mana pon.. tidak la setanding
 LV, GUCCI, COACH, PRADA 
bagai kann..
 tp hepi la sbb present drpd en suami tercinta kan..?
mana2 jenama pon..
MAHAL LAGI INGATAN SUAMI
utk aku..
tiada tandingan wei ucapan & ingatan dia..
klo x de hadiah pon..
dgn ucapan je da hepi..
bile ucapan diiringi hadiah..
double triple la hepi tu..
hahahahahahahaha...

ape2 pon..
tq so much ye daddy..
sayang awak banyak2..

hurm.. itu jela kot entry kali nie..
saje nk express kan rase hepi tu dgn uols..
tp kan, klo la nex year en hubby tanya nk hadiah ape..
aku nk jawab.. 
nak hadiah nie..




tiada tempat setanding di sini..
doakan yer..

Amin..

3 comments:

  1. happy belated birthday sis.. :).insyaallah semoga ade rezeki birthday sis untuk ke sane tahun depan..moga2 dimurahkan rezeki untuk sis sekeluarga.. :)

    ReplyDelete
  2. :) setuju sangat bab belanja org makan tu...TQ belanja saya makan kt Cozy Corner hari tu.....hehehehe...

    ReplyDelete
  3. Happy Belated Birthday. May Allah bless you.. ;)

    ReplyDelete